حقوق شهروندان در مراکز مراقبت در منزل

حیطه وظایف و اختیارات مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل

 

حیطه وظایف و اختیارات مراکز ارائه خدمات و مراقبت های پزشکی در منزل

آموزش خودمراقبتی در زمینه مراقبت‌های پرستاری، به فرد، خانواده و مددجو.

   

ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی حضوری، غیرحضوری (تله نرسینگ) به مددجو/ بیمار

   

بازدید منزل و ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی، مراقبتی - درمانی لازم در تمام مراحل (قبل از پذیرش بیماران و بعد از ترخیص از بیمارستان) با هماهنگی پزشک معالج

 

رایزنی و عقد قرارداد با مراکز درمانی و بیمارستانی برای تحت پوشش قراردادن بیمارانی که نیاز به تداوم مراقبت بعد از ترخیص دارند.

   

انجام روش‌های مراقبتی مجاز در قالب شرح وظایف رده‌های مختلف.

   

شناسائی مددجویان جامعه و ارجاع به‌موقع به مراکز بهداشتی درمانی و توان‌بخشی در زمان بازدید و پیگیری موارد مشخص.

   

آموزش ارائه خدمات مراقبتی به‌منظور بازتوانی و نوتوانی مددجویان (کودکان معلول – معلولین جسمی و روانی، سالمندان و بیماران مزمن) با هماهنگی پزشک معالج

   

ارائه مراقبت‌های پرستاری در قالب ایجاد و تداوم مراکز مراقبت تسکینی برای بیماران صعب‌العلاج

   

ارائه خدمات مشاوره‌ای و مراقبتی به مراکز و مؤسسات مانند مدارس، کارخانه‌ها، ادارات و ...

   

همکاری با مراکز و مؤسسات بهداشتی و درمانی جهت افزایش بهره‌وری این مراکز و تأمین بخشی از مراقبت‌ها به بیماران در قالب خرید خدمات در محل مراکز درمانی به‌صورت شیفتی یا پاره‌وقت.

   

برقراری ارتباط با مراکز بهداشتی، درمانی و داروخانه‌ها به‌منظور ایجاد شبکه‌های تسهیل شده در خدمت‌رسانی به بیماران